حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1447×

اطلاعیه ها

نگرش وتحلیلی کوتاه ازسی امین دوره لیگ برترتنیس روی میزکشور(۴) :از: امیرمیرصادقی ، عضوسابق کمیته تجهیزات فدراسیون جهانی تنیس روی میز.

شناسه : 9901 20 اردیبهشت 1401 - 9:02 548 بازدید ارسال توسط :
" لبخندتنیس روی میز وعمل تحسین آمیزیک انسان ورزش دوست
نگرش وتحلیلی کوتاه ازسی امین دوره لیگ برترتنیس روی میزکشور(۴) :از: امیرمیرصادقی ، عضوسابق کمیته تجهیزات فدراسیون جهانی تنیس روی میز.
پ
پ



برگزاری مسابقات لیگ درهررشته ورزشی منجمله تنیس روی میز همیشه یکی ازعظیم ترین وتاثیرگذارترین رویدادهای ورزشی محسوب می گردد.
درروز پنجم وآخر مرحله سوم ونهائی سی امین دوره مسابقات لیگ برترتنیس روی میز باشگاههای کشور ، میدان ” مانور ” برای بازیکنان هشت تیم شرکت کننده بازبود.‌ بازیکنان قوی وقدرتمندتنیس روی میزایران اعم از باتجربه ها وجوانان یک صف آرائی خوب و قابل قبولی مقابل هم دراین پنج روز داشتند و تکنیکها و تاکتیکها و مهارتهای بازیکنان برجسته ورده بالای کشور ، جلوه و زیبائی خاصی به این رقابتها داده بودند وآتش رقابت ، شاید بیشتر از همیشه شعله وربود. از آغاز همه چیز مسابقات اغلب تحت کنترل وتسلط برترینهای کشوربود ، ولی واقعیت این بود که دست هیچ بازیکنی برای جلوگیری ازپیشروی دیگران به جائی بندنبود. اگر از نمای بالا وکلان به این رقابتهای لیگ برتر ۱۴۰۰ نگاه کنیم این مسابقات چند تا محورداشت : ۱ – تیمهائی بودند که فقط از بازیکنان سنتی استان خوداستفاده می کردند که این کار یک استراتژی خوب برای آینده آنهابودمانند : تیمهای پادمایدک اصفهان و مقاومت تبریز. ولی شش تیم دیگر بازیکنان قرضی ازاستانهای دیگر در اختیار گرفته بودند که این نوع سلیقه فقط نتایج موقتی رادربر می گیرد و از نوع آینده نگری نیست. ۲ – یکی ازاقدامات مثبت و بازده لیگ این است که یک بازیکن جوان ونه چندان پرتجربه چون با همه بازیکنان برتر و از خود بهتر کشور که باشیوه های مختلف و راهکارهای گوناگون بازی و رقابت می کند تجربیات جدید و به درد خوری کسب می کند ودر آینده احاطه و تسلط بهتری می تواند دربازی ومهارتهای خودداشته باشد و نیز درسخت ترین شرایط رقابت احتمالآ می تواند راه حلهای مناسبی را برای نجات خود ازشکست پیداکند.۳ – چه بسا که بازیکن تصمیم بگیرد شیوه و استیل بازی خودراتغییردهد و از بازیکنان برتر ، وبهترازخود الگوبرداری ونسخه برداری برای بهبود وپیشرفت بازی خود ونیز یک تحول جدید در روش بازی خودبدهد. ۴ – نقطه ضعفها ونقاط آسیب پذیر خود را درمسابقات لیگ پیداکند و در جلسات تمرین خود این معایب را ازبین ببرد ، چون درموقع تمرینات و نیز مسابقات کم کیفیت ضعفها ونقاط آسیب پذیر بازیکنان اغلب پنهان می ماند و مانند ” بختک ” دیده نمی شوند.

درچند سال اخیر یک تحول چشمگیری درسطح بازی بازیکنان ما خصوصآ جوانان ونوجوانان کشورما رخ داده است وروز به روز و مقطع به مقطع این تحول وپیشرفت پررنگ تر می شود وبازیکنان درقالبهای نو ، و پیشرفته بازی می کنند. بسیاری ازبازیکنان ما از ” دل ” لیگ به تیم ملی راه پیدامی کنند مانند همین آقای سروش امیری نیا .
در روزپنجم‌ مرحله سوم لیگ برتر۱۴۰۰ مورخ دوشنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری چند واقعه واتفاق روی داد به این شرح : درجریان مسابقه تیمی دانشگاه آزادتهران با تیم پادمایدک اصفهان ، محمدجواد سهرابی ۱۸ ساله ازتیم ” پادما ” موفق شد با نتیجه ۳ بر یک بر آریا امیری از دانشگاه آزادتهران و یکی از بزرگان این رشته غلبه کند و راه را برای پیروزی بازیکنان خود هموارکند. مسابقه دیگری که میان تیمهای رعدپدافندهوائی اصفهان و پالایش نفت آبادان برگزارشد با وجوداینکه برد ، وباخت دوتیم درجایگاه موقعیت تیمی هردو تیم تفاوتی پیدانمی کردیعنی ” رعد ” شب گذشته جشن قهرمانی خود را گرفته بود و پالایش نفت آبادان در جدول درجای ششم قرارگرفته بود ، ولی بازیکنان هردوتیم تعصب و قدرت شگفت انگیز بازی خودرا در این رقابت به معرض نمایش گذاشتند وتیم رعد به سختی توانست تیم پالایش نفت آبادان را بانتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کند که یکی از پیروزی های تیم پالایش را متین لطف الله نسبی بانتیجه ۳ بر ۲ مقابل میلاد عابدینیان بدست آورد و دومین پیروزی پالایش را سعید احمدیان برابرآرین غفاری کسب نمود. که بنظرمی رسید که چون آرین غفاری برای اولین بار درمرحله سوم در ارنج تیم ” رعد ” قرارگرفته است آن آمادگی لازم راکه سعید احمدیان از آن برخورداربوده است رانداشته است و از آن بی نصیب بوده است. به هرحال هرد‌و مسابقه ای که ازآن در بالا از آن نام بردیم هر چهار بازیکن تیمهای رعد ، وپالایش ازقابلیتهای تکنیکی وتاکتیکی خوبی برخورداربودند و قادربه حفظ رالی های طولانی بوسیله درایوها وضدحمله های خود بودند و پیوسته همدیگررا باضربه های تهاجمی وسرویسهای ” زهردار ” خود تهدیدمی کردند.

۸ تیم شرکت کننده به ترتیب مقام :
۱ – رعدپدافندهوائی اصفهان.
۲ – فراسنج تهران.
۳ – پادمایدک اصفهان ودانشگاه آزادتهران ( بطورمشترک.)
۵ – شهرداری کرج.
۶- پالایش نفت آبادان.
۷ – عقاب نهاجا تهران.
۸ – مقاومت تبریز.
مراسم اختتامیه وتوزیع جوایز :
مراسم اختتامیه وتوزیع جوایز سی امین دوره مسابقات لیگ برترباشگاههای کشور در رستوران وباغ مجلل وبی مانند ” عمارت زرین ” واقع درمنطقه فرحزاد که متعلق به مهندس پارسا می باشد برگزارشد که ایشان یک انسان شریف و خیر ، وسخاوتمند است که همیشه و بدفعات مختلف میزبان فدراسیون تنیس روی میز ایران بوده است وهمچنین بدفعات گوناگون این فدراسیون را کمک و یاری مالی نموده است. دراین مراسم بزرگ که همراه باشام فوق العاده و نیز انواع واقسام پذیرائی که مورد تحسین قهرمانان ومربیان وسرپرستان و داوران مسابقات لیگ برتر صورت گرفت ، دبیرکل کمیته المپیک – رئیس کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی – رئیس تربیت بدنی ارتش – عده ای از امرای ارتش وسپاه – مدیرکل ورزش وجوانان استان اصفهان وتعدادی ازمقامات بلند پایه کشور با سمتهای کلیدی و .‌‌…… حضورداشتندکه درنوع خودبی نظیر وبی مانندبود.
همه کسانی که ازامکانات مالی فراوانی برخوردارند باید از رفتار ورزشکارانه و انساندوستانه ” مهندس پارسا ” یادبگیرند تا ورزش باسرعت بیشتری پیشرفت وتحول پیداکند.
جناب آقای مهندس پارسا عزیز :
هزاران گل محبت ودوستی ازطرف ورزشکاران تنیس روی میز ایران تقدیمتان باد.

درجریان مراسم پذیرائی فیلم فعالیتهای فدراسیون تنیس روی میز درسال ۱۴۰۰ و نیز فیلم بخشهای گوناگون از رقابتهای سی امین دوره مسابقات لیگ برترباشگاههای کشوربه معرض نمایش گذاشته شد وحاضرین درتالار به تماشای آنهاپرداختند وکف زدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.