حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

8 محرم 1446 Sunday, 14 July , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1557×

اطلاعیه ها

تحلیل روز سوم رقابت های لیگ برتر آقایان باشگاههای کشور توسط استاد امیر میر صادقی

شناسه : 8137 09 بهمن 1400 - 19:13 781 بازدید ارسال توسط :
" فصل جدیدی برای تنیس روی میزایران "
تحلیل روز سوم رقابت های لیگ برتر آقایان باشگاههای کشور توسط استاد امیر میر صادقی
پ
پ

در مسیر نوآوری سومین روز از مرحله دوم مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز آقایان باشگاههای کشور با سایه روشن های بازی بازیکنان هشت تیم شرکت کننده تا حدود زیادی آشناشدیم و مانند جعبه هواپیما که همه چیز در آن مشاهده می شود و یامانند صفحات حوادث روزنامه ها ، مسائل ریزو درشت زیرساختهای بازی بازیکنان شرکت کننده درلیگ برتر ، بیشتر مشخص شد. بعضی ازبازیکنان مانند ” علی شعاری ” عضوتیم رعد پدافندهوائی اصفهان ومهدی معدنکن عضوتیم شهرداری کرج و ..‌…‌‌‌‌..‌‌ حماسه ساز بودند و با چنگ و دندان و تعصب زیاد باحریفان خود به رقابت می پرداختند. برخی ازبازیکنان مانند ” امین احمدیان ” عضوتیم رعدپدافندهوائی اصفهان ونیز ” سجادحسینی ” عضوتیم پادمایدک اصفهان با روش و بینش و بصیرت بازی می کردند. به هرحال آنچه درعمق رقابتهای مراحل یک و دو لیگ برترامسال نهفته بود ” فاز سازندگی ” بود.

مسابقه تماشائی تیمهای رعدپدافندهوائی اصفهان و شهرداری کرج که درتاریخ ۵ بهمن ماه جاری صرف نظر از نتیجه مسابقه دراین روز دریک شرایط متفاوت مثل ” برلیان ” درخشیدند و چشم همه حاضرین درتالار مسابقات را روشن کردند و وسعت و گستردگی این رقابتهارا افزایش دادند.
دراین کارزار دوتیم دراولین بازی انفرادی که بازیگران آن محمد موسوی عضو تیم شهرداری کرج و حمیدشمس عضوتیم رعدپدافندهوائی اصفهان بودند هردو بازیکن جوان مجهز به درایوهای پرقدرت و لوپهای پرپیچ و سریع بودند وحمله های ناگهانی برای هم می زدند. موسوی که روزقبل با استیل تهاجمی اش موفق شده بود بر ” کیم تای هیون ” اهل کشورکره جنوبی وعضو جدید تیم فراسنج تهران بانتیجه ۳ بر یک پیروزشود دارای اعتماد بنفس وقدرت تصمیم گیری بیشتربود وتمرکز کاملی روی توپهای حریف قدرتمندخود داشت و حمیدشمس هم دربسیاری از رالی ها همانطور که دست راکت دارش را برای زدن ضربه های سرعتی خوب نوسان می داد ، نیز فکرش هم خوب کارمی کرد.این مسابقه باوجودی که ۳ بر صفر به سود محمدموسوی ازتیم شهرداری کرج خاتمه یافت ولی این پیروزی آسان بدست نیامد ، بلکه توازن قدرت بین دوبازیکن جوان همواره درطول مدت رقابت برقراربود وگیم ها فشرده وامتیازات نزدیک به هم بود.

دردومین بازی انفرادی دوتیم علی شعاری از تیم رعدپدافندهوائی اصفهان و مهرداد دهستانی ازتیم شهرداری کرج به مصاف هم رفتند.
ساختار و اساس بازی علی شعاری بطور کلی برپایه زدن سرویس و حمله های کشنده و لوپهای سریع وبرق آسا بعد ازسرویس استواربود.
درطول مدت مسابقه که ۳ بر صفر به نفع علی شعاری ازتیم رعد پدافندهوائی اصفهان پایان یافت این بازیکن بابلی الاصل مازندرانی با همین روش کوبنده بدون توقف پیش رفت وفرصت خودنمائی را از حریف کرجی قوی وپرقدرت وخوش تکنیک خودگرفت.

درسومین بازی انفرادی دوتیم ، امین احمدیان ( عضوتیم ملی ایران ونیز عضوتیم رعدپدافندهوائی اصفهان و مهدی معدنکن عضو تیم شهرداری کرج مقابل هم قرارگرفتند تا یک نمایش عالی از تکنیکها وتاکتیکها و مهارتهای مدرن وپیشرفته حال حاضرتنیس روی میز را به مورد اجرابگذارند. این رقابت جالب که به گیم پنجم وسرنوشت سازمنتهی شد هردوبازیکن جوان تا لحظات پایانی رقابت خود در ” لبه تیغ ” قرار داشتند و هیچکس نمی دانست که کدام بازیکن پیروز از میدان بیرون می آید که بالاخره احمدیان ازتیم رعد ۱۱ بر ۷ برحریف جوان و خوش تکنیک خود به سختی پیروزشد و‌ تیم خود را از خطر شکست نجات داد.
درچهارمین بازی انفرادی میان دوتیم سختکوش وقوی ، سروش امیری نیا از تیم رعد پدافندهوائی اصفهان و محمدعلی روئین تن ازتیم شهرداری کرج رو در روی هم در پشت میزصف آرایی کردند. روئین تن که سابقه عضویت در تیم ملی ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد یک بازیکن تهاجمی تمام عیار است باضد حمله های عالی که برخلاف اغلب بازیکنان ، نزدیک میزبازی می کند و درموقع حمله یا ضدحمله از میز فاصله نمی گیرد و با نوع بازی چینی ها بازی می کند و ازقانون همه یا هیچ درموقع حمله زدن استفاده می کند و حمله های انفجاری می زند.
سروش امیری نیا که درطول دو روز گذشته درمرحله دوم لیگ برتر ، یک کارنامه قابل قبول درجدول مسابقات برای خود ثبت کرده است و غنی از تکنیکهای پیشرفته خصوصآ ضربه های تاپ اسپین و درایوهای پرقدرت است وپیوسته پیچ وسرعت متفاوتی به توپهایش می دهد تا تشخیص نوع توپ را برای حریفان خود مشکل کند. رقابت این دوبازیکن درطول مدت مسابقه شان که با بالا ، وپائین ها و فراز و نشیبهای فراوانی همراه بود سرانجام به گیم پنجم وتعیین کننده رسید وتا لحظات پایانی مسابقه این رقابت نزدیک ادامه داشت تاسرانجام سروش امیری نیا از تیم رعد با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به پیروزی رسید و یک پیروزی مهم وحساس برای تیم خودکسب نمود.
با این پیروزی تیم رعدپدافندهوائی اصفهان درمرحله دوم لیگ برترامسال کماکان بدون باخت درراس جدول قراردارد.

همزمان بامسابقه رعد پدافند هوائی اصفهان وشهرداری کرج ، مسابقه جالب وتماشائی دیگری میان تیمهای ” پادمایدک اصفهان ” و ” پالایش نفت آبادان ” درجریان بود که سرانجام اصفهانی ها بر آبادانی ها پیروزشدند. یکی از تماشاترین مسابقه دوتیم ، دیدار مهرشادپوده از پادمایدک و متین لطف الله نسبی ازنفت آبادان بود که بازیکن اصفهانی پادمایدک باحساب ۳ بر ۲ برمتین لطف الله نسبی ازتیم پالایش نفت آبادان پیروزشد .دوبازیکن اصفهانی و سنندجی دراین رقابت اوج هنر تکنیکهای حمله ای خود را به مرحله اجرا گذاشتند و جلوه و زیبائی خاصی به این رقابت دادند و همچنین دوبازیکن پا به پای همدیگر بالا آمدند وهمواره همدیگر را زیرباران حملات خود می گرفتند. درمسابقه تماشائی دیگردوتیم پادمایدک اصفهان و پالایش نفت آبادان سجادحسینی ازتیم پادما ، وسعید احمدیان ازنفت آبادان یک جنگ وگریز دیدنی باهم داشتند. سجادحسینی که درهردومرحله اول ودوم لیگ برترامسال یک تلاش حداکثری داشت ودرمقابل حریفان قوی وقدرتمندخود هر زمانی که لازم بود دست به حمله های سفت وسخت می زد وهر زمانی که مصلحت بود ضربه های مناسب دیگری روانه میزحریفان خودمی نمود. این بازیکن خوش تکنیک و پرتلاش درهر دو مرحله لیگ برترامسال پیروزی های دندان گیری داشت که درتحلیلهای گذشته به شرح آنها پرداخته شد. سعیداحمدیان که یک بازیکن بااخلاق محسوب می شوددرمقابل حریف اصفهانی خود درخشش چشمگیری داشت و درطول مدت رقابت با سجادحسینی ، تمام قد درمقابل او ایستاد و بالاخره درگیم پنجم وسرنوشت ساز ، این سجادحسینی بود که پیروز از میدان مسابقه بیرون آمد وتیم پادمایدک را به پیروزی رساند.

➖➖➖➖➖

با عرض پوزش خدمت استاد امیر میر صادقی به جهت تاخیر بوجود آمده به دلیل مشکلات فنی

با احترام
روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.