حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1453×

اطلاعیه ها

تحلیلی فنی کسب سهمیه ارزشمند المپیک توسط نیما عالمیان، به زبان فرشید کوکبی ریاست کمیته استعدادیابی فدراسیون

شناسه : 3146 15 فروردین 1400 - 11:44 1390 بازدید ارسال توسط :

اصولا ورزشکاران برای بهبود مهارت و اجرای ورزشی خود باید اهداف تمرین را با هدایت مربی بر آورده سازند. این عوامل در رسیدن به موفقیت ورزشی نقش کاتالیزور داشته و راه را برای رسیدن به اوج عملکرد در مسابقه هموارتر خواهند کرد. از جمله این عوامل شامل ۱.آمادگی جسمانی چند جانبه و اختصاصی۲.آمادگی تکنیکی و […]

تحلیلی فنی کسب سهمیه ارزشمند المپیک توسط نیما عالمیان، به زبان فرشید کوکبی ریاست کمیته استعدادیابی فدراسیون
پ
پ

اصولا ورزشکاران برای بهبود مهارت و اجرای ورزشی خود باید اهداف تمرین را با هدایت مربی بر آورده سازند.

این عوامل در رسیدن به موفقیت ورزشی نقش کاتالیزور داشته و راه را برای رسیدن به اوج عملکرد در مسابقه هموارتر خواهند کرد.

از جمله این عوامل شامل ۱.آمادگی جسمانی چند جانبه و اختصاصی۲.آمادگی تکنیکی و تاکتیک ۳.جنبه های روانی ۴.عوامل مربوط به سلامتی ۵.پیشگیری از آسیب ها ۶.عوامل تغذیه ایی ۷. عوامل مربوط به ریکاوری ۸. تغذیه
پر واضح است توجه به این جنبه ها هر چند شرط لازم برای رسیدن به عملکرد عالی خواهد بود ولی لزوما شرط کافی برای تحقق این مهم نیست به ویژه در ورز ش های به شدت وابسته به مهارت و تکنیک مانند تنیس روی میز که در کسری از ثانیه نتایج دچار تغییر و تحولات زیادی خواهد شد و جایگاه برنده و بازنده در یک تورنو‌منت رسمی و حتی در طول یک روز تغییر کرده است .

علاوه بر این عوامل، طراحی تمرینات در دوره های آماده سازی قاعدتا باید از اصولی علمی تمرین نیز تبعیت کند از جمله۱. اصل کار آیی۲. اصل نشاط ۳.اصل تنوع ۴. اصل ویژگی تمرین ۵. اصل تفاوت های فردی ۶. اصل اضافه بار تدریجی۷. اصل کاهش سرعت پیشرفت.

همچنین مانیتورینگ یا ارزیابی های مختلف جسمانی،حر کتی ‌و روانشناختی به صورت دوره ایی با توجه به تجزیه و تحلیل نیازمندی های ویژه تنیس روی میز ،قطعا شناخت کاملتری از ورزشکار در اختیار مربی قرار خواهد داد.

از طرفی سطح انتظار از ورزشکار با توجه به توانایی ها و قابلیت های وی،شرکت در مسابقات رسمی و غیر رسمی در این دوره کوتاه آماده سازی،تسهیلات و امکانات، نقش انکار ناپذیری در رسیدن به شرایط فنی ،تاکتیکی،فیزیولوژیکی و روانی مورد نیاز برای تحمل فشارزیاد در مهمترین آوردگاه ورزشی ایفا خواهد کرد. لذا با توجه به درایت و مدیریت ریاست فدراسیون جناب اقای قارداشی و همچنین تجر به و تخصصی که از سرمربی کار بلد جناب اقای جمیل لطف اله نسبی سراغ داریم مسلما موارد ذکر شده در یک دوره زمانبندی شده تا فاصله کوتاه تا المپیک تا حد امکان اجرایی خواهد شد.
واضح است حضور مقتدرانه نماینده شایسته و سخت کوش کشورمان جناب آقای نیما عالمیان در المپیک ژاپن آرزوی قلبی تمامی اهالی تنیس روی میز خواهد بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.