حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1493×

اطلاعیه ها

سی و یکمین دوره لیگ برتر آقایان؛

تحلیل استاد امیر میرصادقی از روز اول مرحله پایانی سی و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز آقایان بزرگسال باشگاههای کشور

شناسه : 11791 08 دی 1401 - 5:10 561 بازدید ارسال توسط :
خیز بلند تنیس روی میز ایران در رقابت های باشگاههای برتر کشور انجام پذیرفت.
تحلیل استاد امیر میرصادقی از روز اول مرحله پایانی سی و یکمین دوره مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز آقایان بزرگسال باشگاههای کشور
پ
پ

از : استاد امیرمیرصادقی ، عضو سابق کمیته مربیان کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا.

” خیزبلندتنیس روی میز ایران “

اولین روز ازسومین مرحله و نیز آخرین مرحله ی  سی ویکمین دوره لیگ برترتنیس روی میز کشورکه با حضور هفت تیم درآکادمی امیراحتشام زاده واقع درمجموعه ورزشی انقلاب برگزارگردید با موجهای مثبتی از پیشرفت و تحول بازی بازیکنان شرکت کننده همراه بود.

دراین ” نبردگاه ” کنشها ، و واکنشهای اعجاب آمیزی ازسوی بسیاری ازبازیکنان به ” رای العین ” مشاهده گردید که بکارگیری تکنیکها و تاکتیکها و مهارتهای پیشرفته از ابزارهای مهم و کلیدی انها برای پیروزی برحریفان بود.

ازابتدای رقابتهای دومرحله قبلی ، تیم ” پالایش نفت آبادان ” سوار موج مسابقات و پیروزی شد و بدون شکست درجاده قهرمانی حرکت می کرد که بازیکنان استخوانداری همچون : نوشادعالمیان – افشین نوروزی – حمیدرضاطاهرخانی و سروش امیری نیا را به خدمت گرفته بود، ولی در روز اول مرحله سوم لیگ برتر که بعد از ظهر روز هفتم دی ماه جاری تیم ” رعد پدافند هوائی ” شگفت آفرین شد و با جدیت کامل موفق شد این تیم پرستاره را با نتیجه غیرقابل باور ۴ بر یک شکست دهد و قسمت بزرگی از وقایع روز اول این مسابقات را تحت الشعاع خود قراردهد و به این ترتیب اولین شکست تیم پالایش نفت آبادان کلیدخورد.

این نتیجه بشکلی بدست آمد که تیم ” رعد ” ۴ بر صفر از حریف پرآوازه خود پیشی گرفته بود. چهره های شاخص و غیرقابل انکارتیم رعد پدافند هوائی که توانسته بودند حریف قدرتمند و نامدار خود را با شکست رو به رو کنند عبارت بودنداز : آرین غفاری – مهرداد دهستانی – محمد جواد سهرابی – مبین علیپور که آرین غفاری پیروزی دوگانه در دیدارهای دوبل و انفرادی داشت.

بازی اول که بصورت دوبل ( دونفره ) با ترکیبی از آرین غفاری و مهرداد دهستانی ازتیم ” رعد ” انجام شد موفق شدند اولین پیروزی را برای تیم خود ثبت کنند و تیم دوبل ” پالایش ” را با نتیجه نزدیک وفشرده ۳ بر ۲ شکست دهند.

تیم دوبل غفاری و دهستانی در این رقابت نفسگیر ، تفاهم وهماهنگی خوبی با یکدیگر داشتند و درموقع ضربه زدن ، فضای خوبی را برای هم بوجود می آوردند و نیز خیلی با آهنگ بازی می کردند وخیلی خوب می توانستند تعادل زاویه راکت حریفان پالایش خود را بر هم بزنند و میدان عمل را برای حریفان ملی پوش خود محدود کنند و صحنه های جالب و حساسی را در بازی خود بوجود می آوردند و پیوسته و بی امان به سوی میزحریف خود حمله می کردند.

دومین پیروزی تیم ” رعد ” را محمد جواد سهرابی مقابل بازیکن ” ارشد ” وچپ دست و لوپ سریع تیم پالایش نفت آبادان یعنی افشین نوروزی با حساب ۳ بر یک کسب کند.

ضربه های سرعتی – توپهای کشنده – ضدحمله های پایدار و کارساز – درایوهای تداوم دار تاکتیکی و همچنین سرویسهای موج‌ دار و پیچدار از تکنیکهائی بودند که سهرابی درمقابل حریف نامدار و ملی پوش و قوی تر ازخود استفاده می کرد.

لوپهای ریتم دار ( یکی سریع ویکی کم سرعت ) افشین نوروزی مقابل حریف جوان‌ و خوش استیل خود موثر واقع نمی شد و به عبارت صریحتر ، جواب نمی داد تا اینکه پیروزی سهرابی دراین پیکار درکانون توجه حاضرین درمحل مسابقات قرارگرفت.

سومین دیدار دو تیم را آرین غفاری از تیم ” رعد ” که یک بازیکن جوان وسخت کوش و خوش تکنیک و با فیزیک بدنی آماده که از یک روش بازی کوبنده برای سرکوب بازی حریفان استفاده می کند مقابل سروش امیری نیا ازتیم پالایش و تیم ملی با نتیجه فشرده و نزدیک ۳ بر ۲ پیروزشد و سومین پیروزی پی درپی تیم ” رعد ” را درجدول مسابقه این دوتیم ثبت نمود.

پیروزی غفاری با حرکت کردن به جلو ، و عقب میز ، و نیز درایو زدن و ضد حمله زدن یک‌ حالت دینامیک وجالبی را مقابل حریف پالایشی خود ایجادکرده بود قابل تحسین است.

چهارمین پیکار دو تیم را ” مبین علیپور ” از تیم ” رعدپدافندهوائی ” و ” حمیدرضا طاهرخانی ” از تیم ” پالایش نفت آبادان ” برگزار کردند که بازیکن ” رعد ” در میان تعجب و حیرت همگان موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر برحریف پرقدرت و با تجربه و با سابقه ملی خود از تیم  پالایش برنده شود و چهارمین پیروزی پشت سرهم را برای تیم ” رعد ” واریزکند.

مبین علیپور جوان با پیروزی بر حریف پر تجربه خود ” انگار ” آسمان را به زمین آورد.

بنظر می رسید که با پیروزی علیپور تمام ” بادها ” به سوی تیم ” رعد پدافند هوائی ” وزید. اکنون بعد از این ۴ پیروزی پشت سرهم بازیکنان ومربیان تیم ” رعد ” با ” دم شان ” گردو می شکستند.

تا اینجای رقابت ، بی ثباتی پیچیده ، تیم پرقدرت پالایش نفت آبادان را فرا گرفته بود و هیچ راه خروجی از شکست برای خود نمی دیدند. به هرحال مبین علیپور جوان در میان برترین بازیکنان لیگ برترامسال بود و همه می پنداشتند که نقطه ناکامی تیم پالایش نفت آبادان با ۴ باخت پی در پی کجاست ؟ بازی پنجم تیمهای ” رعد ” و ” پالایش ” بین میلاد عابدینیان از تیم رعد و سعید احمدیان از تیم پالایش برگزار گردید که ملاک ساختاری بازی دوبازیکن برجسته را ضربه های تاپ‌ اسپین – حمله های انفجاری – ضد حمله های مقاوم ‌ و موثر تشکیل می دادند که با این ابزارها همدیگر را زیر باران تهاجمات سریع و کوبنده خود قرار می دادند و یک نمایش عالی از تکنیکها و مهارتها و حفظ  توپ در هر فاصله ای از میز به معرض دید همگان قرار می دادند.

سرعت بازی ضربه های تهاجمی دو بازیکن مثل ” تیر غیب ” به سوی همدیگر روانه می شد که مرتب هردوبازیکن ” پرمایه ” در هر رالی به اصطلاح باهم ” طناب کشی ” می کردند.

بنظر نگارنده این تحلیل این مسابقه این دو بازیکن ،‌ زیباترین و مدرن ترین مسابقه روز اول مرحله سوم لیگ برتربود که سرانجام با فراز و نشیبهای فراوان ، سعیداحمدیان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ بر میلاد عابدینیان غلبه کند و بازی این دوتیم ۴ بر یک به سود تیم ” رعدپدافندهوائی ” رقم بخورد.

خوشبختانه در همه هفت تیم شرکت کننده در لیگ برتر امسال تعداد زیادی جوان حتی نوجوان حضورداشتند و به ” محک و آزمون ” گذاشته شدند که این نشان از ” نوگرائی ” تنیس روی میز کشورمان می باشد و واقعیتهای موجود روز اول رقابتهای مرحله سوم لیگ برترامسال به ما ثابت کرد که تنیس روی میز ایران به سرعت رو به پیشرفت و تحول است و جوانان و نوجوانان حاضر در این مسابقات ” بدنه ” تنیس روی میزکشورمان محسوب می شوند.

به عنوان مثال : درتیم سراسر جوان ” پاک نژاداسپرت ” که پویان پاک‌ نژاد این تیم را رهبری می کند بازیکنان جوان و کم‌ سن و سالی مانند علی اکبر حسینی و آریا نصیری و محمدرضا نشاطی و نیز در تیم شهرداری کرج، سامران کریمی و پرهام اشرفی از امیدهای آینده تنیس روی میز ایران بشمار می روند که رالی های زیبا و تنیس روی میز پسندی درروز اول مسابقات مرحله سوم لیگ برتر از آنها تماشاکردیم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.