حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1425×

اطلاعیه ها

گفت و گوی افشین بدیعی دبیر کل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا

دبیرکل ایرانی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا :پیگیر برگزاری جام باشگاههای آسیا می شوم / بدنبال کسب میزبانی های معتبر رقابت های جهانی و آسیایی برای ایران هستم

شناسه : 5665 20 مهر 1400 - 9:52 930 بازدید ارسال توسط :
دبیر کل کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا از پیگیری برای برگزاری رقابت های جام باشگاههای آسیا در آینده ای نزدیک خبر داد.
دبیرکل ایرانی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا :پیگیر برگزاری جام باشگاههای آسیا می شوم / بدنبال کسب میزبانی های معتبر رقابت های جهانی و آسیایی برای ایران هستم
پ
پ

افشین بدیعی دبیرکل جدید کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز به سوالاتی پیرامون کسب کرسی مهم دبیرکلی و امتیازاتی که در آینده نصیب تنیس روی میز کشورمان خواهد شد پاسخ داد :

جناب آقای بدیعی با تبریک به شما بابت کسب کرسی مهم دبیر کلی کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا ، تلاش شما از چند ماه قبل برای موفقیت در این انتخابات و تصدی این  پست آغاز شد و کدام کشورها بیشتر با ما همسو بودند؟

با سپاس از لطف شما ، درواقع باید عرض کنم تلاش من از ۲۵ سال پیش با اجرای پروژه های مختلف در کنفدراسیون آسیا آغاز شد و اگرچه هدف از ابتدا دستیابی به پست دبیر کلی نبود اما به اذعان اکثر فدراسیونهای آسیایی احراز این پست نتیجه و پاداش فعالیتهای مستمر ۲۵ سال گذشته بود. البته بطور طبیعی فعالیت های انتخاباتی در چند ماه منتهی به روز مجمع شدت میگیرد.

متحدان من بطور سنتی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و همینطور هند بودند ، اما در چند روز قبل از انتخابات نامه های حمایتی از سوی کشورهای مناطق دیگر ( حتی از کشورهای عربی و آسیا میانه) وصول شد که منجر به ایجاد اجماع صد درصدی در انتخاب اینجانب گردید.

 برای احراز این پست فدراسیون تنیس روی میز و وزارت ورزش و جوانان چه حمایت هایی از شما صورت داد؟

 در برخی از فدراسیونهای قاره ای کاندیداتوری افراد با معرفی کشورهای دیگر امکانپذیر است. اما مطابق اساسنامه کنفدراسیون آسیا شرکت در انتخابات فقط با معرفی کشور متبوع اشخاص رسمیت میپذیرد. بنابراین بدون معرفی از سوی فدراسیون کشورمان امکان حضور اینجانب در انتخابات اخیر وجود نداشت. لذا فرصت را غنیمت شمارده از مسئولین محترم فدراسیون و همچنین وزارت ورزش و جوانان بابت این معرفی تشکر و قدردانی مینمایم.

 مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشورمان هم به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی انتخاب شدند ، اینکه گفته میشود هیئت رئیسه و هیئت مدیره دارای تفاوت می باشد شما تأیید میکنید؟

ضمن تبریک به دوست قدیمی آقای علی قارداشی بابت انتخاب ایشان ، بنظر میرسد اختلاف نظر مذکور ناشی از برداشت متفاوت درترجمه باشد. آنچه مسلم است زیرمجموعه های مختلف فدراسیون جهانی ، تعداد نفرات و شرح وظایف آنها بطور مبسوط در اساسنامه ITTF که در وبسایت آن نیز منعکس شده موجود است.

عضویت علی قارداشی در هیئت رئیسه چقدر می تواند برای ما در تصمیمات و آینده ی تنیس روی میز کشورمان تأثیرگذار باشد؟

بنظرم تاثیر گذاری یا عدم تاثیر گذاری هر عضویتی بستگی به میزان و نوع فعالیت اشخاص دارد. به عنوان مثال سال گذشته اینجانب به همراه گروهی از دوستان کشورهای مختلف که در همین جایگاه بودند قانونی را مصوب کردیم که تعداد تیمهای شرکت کننده در مسابقات جهانی را از ۳۲ به ۴۰ تیم افزایش میدهد. تصویب این قانون اگرچه با مخالفت هیئت اجرایی ITTF همراه بود اما بخصوص در مورد حضور تیم بانوان ایران در مسابقات جهانی میتواند تعیین کننده باشد. بنا بر این حضور فعال و هوشمندانه علی قارداشی قطعا میتواند تاثیرات مثبتی را برای تنیس روی میز کشورمان بهمراه داشته باشد.

داشتن کرسی در سطح بین المللی بخصوص دبیر کلی کنفدراسیون آسیا برای تنیس روی میز کشورمان بی سابقه بوده است، ما چه امتیازاتی میتوانیم از داشتن این کرسی مهم بدست بیاوریم؟

 پاسخ به پرسش شما مرا در وضعیت شمشیر داموکلوس قرار میدهد! چون از طرفی طبق اساسنامه وظیفه دبیرکل پیشبرد و اجرای فعالیتهای قاره بطور عادلانه و غیرجانبدارانه نسبت به همه کشور های عضو است، و فراموش هم نکنیم که اینجانب در سمت های قبلی از جمله نایب رییسی منطقه و مدیریت توسعه بعضا به جانبداری از کشورم متهم میشدم! از طرف دیگر همه ما بدون تردید عاشق وطنمان هستیم و پیشرفت ورزش کشوری که با آن زندگی و رشد کرده ایم الویت اول ماست. ایجاد تعادل بین این دو‌مولفه کار سختی است که امیدوارم از عهده آن برآیم و در نهایت بتوانم برای ورزش کشورم در پست جدید بیش از پیش مفید باشم.

برای حضور در کرسی های جهانی هم برنامه ای دارید که در آینده ایران را صاحب جایگاه کنید؟

 تصور میکنم بهترین برنامه برای آینده اینست که سعی کنم بر مسئولیت های فعلی خود متمرکز و به بهترین نحو آنها را انجام دهم. در اینصورت میتوان به موفقیت های بیشتر در آینده هم امیدوار بود.

شما ۱۲ سال نایب رئیس آسیای میانه بودید، الان با حضور شما در این سمت (دبیر کل کنفدراسیون) و از دست رفتن کرسی نایب رئیسی آسیای میانه ایران متضرر شد؟

– طبیعتا بنده باید تلاش کنم که ایران متضرر نشود، البته هر چه تعداد کرسی های ایران بیشتر باشد برش بیشتر و کار راحت تر است. اساسنامه کنفدراسیون آسیا تعداد کرسی ها از هر کشور در هیئت اجرایی ( رییس ، دبیرکل، خزانه دار و دو قائم مقام) را به یکنفر محدود کرده ولی در مورد نواب رییس چنین محدودیتی وجود ندارد. بعنوان مثال در دوره ۲۰۰۹ الی ۲۰۱۳ آقای شهنازی قائم مقام و بنده نایب رییس بودیم . در همان دوره یکی دیگر از قائم مقام ها از کشور قطر و نایب رییس منطقه غرب آسیا هم هر دو از قطر بودند.

 جای خالی رقابت های جام باشگاههای آسیا در تقویم رقابت ها احساس میشود ، برای این موضوع هم برنامه ای مد نظر دارید؟

بله ، من سالهاست این پروژه را دنبال میکنم ولی متاسفانه شرق آسیا باتوجه به تقویم فشرده ای که دارند و همچنین بواسطه گستردگی جغرافیایی قاره تاکنون رغبت نشان نداده اند. امیدوارم اکنون که رییس و دبیرکل و خزانه دار همگی از خاور میانه هستند بتوانم آنرا اجرایی کنم. در اولین جلسه ای که بعد از انتخابات با رییس جدید کنفدراسیون داشتم هم این طرح را پیشنهاد دادم که خوشبختانه مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

داشتن کرسی دبیر کلی چقدر میتواند در تصمیمات داوری به نفع ورزشکاران کشورمان مؤثر واقع شود ، همچنین نسبت به حضور پررنگ تر داوران کشورمان در سطح بین المللی چقدر تأثیر گذار است؟

داشتن هیچ کرسی نباید عامل تبعیض به نفع هیچ کشوری شود اما قاعدتا باید بتواند جلوی تبعیض را بگیرد.

 وقتی دبیرکل از ایران باشد اگر خدای ناکرده داوری قصد تبعیض یا اعمال نفوذ بر علیه بازیکنان کشورمان را داشته باشد ، بطور طبیعی بیشتر احتیاط میکند. به عبارت دیگر داشتن این کرسی تیغ غرض ورزان را کند خواهد کرد. در عین حال باتوجه به شایستگی های داوران کشورمان امیدوارم بتوانم حضور آنان در مسابقات قاره را پررنگتر کنم.

با حضور شما چقدر می توان امیدوار بود در کمیته های مختلف از حضور ایرانی های بهره مند شویم؟

 باتوجه به اینکه اسامی اعضای کمیته ها طی یکی دو‌هفته آتی نهایی خواهد شد ، در حال تلاش هستم که هر سه نماینده ایران به عضویت کمیته های درخواستی درآیند و ترجیحا یکی از آنها هم رییس کمیته باشد.

برای میزبانی از رقابت های معتبر در سطح  آسیا و جهان میتوانیم در آینده امیدوار باشیم؟

 همانطور که میدانید در کشور ما معذوریتهایی در خصوص بعضی رویدادها از قبیل دونفره مختلط وجود دارد. اینجانب در سنوات گذشته نیز سعی کرده ام با تفکیک رویدادها شرایط میزبانی بعضی مسابقات معتبر مثل کاپ آسیا و یا ستارگان آسیا ( سال ۱۳۷۷ در جزیره کیش) را فراهم کنم. بدون تردید در مسند جدید دست بنده برای اینکار باز تر خواهد بود و امیدوارم با همکاری فدراسیون کشورمان بتوانیم آنرا محقق سازیم.

در پایان اگر صحبت خاصی هست بفرمایید؟

 ضمن تشکر مجدد از فدراسیون تنیس روی میز از فرصت استفاده میکنم و از آقای شهنازی که در ۲۵ سال گذشته همواره پشتیبان من بوده اند قدردانی و سپاسگزاری مینمایم. همچنین از کلیه دوستان و عزیزانی که با ارسال پیامهای محبت آمیز تبریک موجب تشویق و دلگرمی بنده شده اند کمال تشکر و ارادت را دارم.

در خاتمه برای خانواده های عزیزانی که به تازگی از دست داده ایم علی الخصوص روح الله شیشه گرها و محمد حسین شهنازی آرزوی صبر و شکیبایی مینمایم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.