حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1457×

اطلاعیه ها

کوکبی: پیشرفت تنیس روی میز ایران در سال های اخیر اتفاقی نیست / باید بودجه مناسبی به استعدادیابی اختصاص یابد

شناسه : 13110 28 آبان 1402 - 7:30 124 بازدید ارسال توسط :
فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز نقش استعدادیابی را در کسب موفقیت های اخیر تنیس روی میز ایران بی بدیل دانست.
کوکبی: پیشرفت تنیس روی میز ایران در سال های اخیر اتفاقی نیست / باید بودجه مناسبی به استعدادیابی اختصاص یابد
پ
پ

در پی افتخارات مدالی سالهای اخیر ملی پوشان رده های مختلف سنی تنیس روی میز کشورمان در آوردگاههای آسیایی و جهانی، گفت و گویی را با فرشید کوکبی رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز ترتیب دادیم که ماحصل این گفت و گو  بدین شرح می باشد:

کوکبی در ابتدا به این نکته اشاره کرد که برای عالی شدن و رسیدن به اوج عملکرد ورزشی هیچ میانبری وجود ندارد و تنها راه سختکوشی و تمرینات هوشمندانه، صبر و پشتکار در پیمودن این مسیر دشوار است.

پرورش بازیکنان در کلاس های جهانی فرآیند بلند مدت است و با در نظر گرفتن مراحل رشد از ابتدا تا سطح عالی و با توجه به اولویت های تمرینی و شناخت از ساختار تمرین در هر رده سنی، مسابقه و ریکاوری و همچنین بهره گیری از گرایش های مختلف علوم ورزشی صورت می گیرد. علاوه بر آن سیستم مدیریتی یکپارچه و کارآمد جهت سازماندهی و هماهنگی و ارتباطات و تعامل مناسب فدراسیون تنیس روی میز با فدراسیون دانش آموزی، هیئت های استانی، شهرداری ها ،وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، باشگاه ها از یک طرف و داشتن روابط بین الملل مناسب، حامیان مالی و بخش خصوصی ،پوشش رسانه ای از سوی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه تنیس روی میز خواهند بود.پیشرفت تنیس روی میز در سالهای اخیر  در رده های سنی مختلف امری اتفاقی نیست.

وی اظهار داشت : کسب مقام سوم تیمی نوجوانان و جوانان آسیا، عناوین متعدد قهرمانی و نائب قهرمانی رده های سنی پایه در طرح استعدادیابی فدراسیون جهانی هوپس، سومی انفرادی بازیهای آسیایی جاکارتا و سوم تیمی و دوبل بازیهای آسیایی هانگژو، افزایش چشمگیر تعداد داوران بلوبج و قضاوت در مسابقات جهانی و المپیک، عضویت در هیئت ژوری بازیهای آسیایی وattu , همه و همه نشان از این پیشرفت و توسعه یافتگی تنیس روی میز در سالهای اخیر دارند.علاوه بر این حضور بازیکنان در لیگ های معتبر اروپایی به لحاظ اقتصادی، فنی و روانی در این سیر صعودی تاثیر قابل ملاحظه ای داشته است.

 

کوکبی تاکید کرد :نتایج ارزشمند تیم های ملی در مسابقات معتبری چون بازیهای آسیایی و سایر رقابت های بین المللی و باشگاهی با وجود پوشش تلویزیونی و رسانه های تصویری  تلفن های همراه هوشمند، اینترنت و شبکه های مجازی موجب دگرگونی در بازاریابی ورزشی و افزایش جذب حامیان مالی خواهد شد و افزایش تعداد هواداران و تماشاگران همچنین ارتقا وجهه و جایگاه تنیس روی میز در سطح جامعه و افزایش چشمگیر درآمد بازیکنان، مربیان و ستاره ها را در پی خواهد داشت.

رئیس کمیته استعدادیابی فدراسیون تنیس روی میز  به ورزشکاران نخبه ای مانند نوشاد که موجب پیشرفت شگرفی در تنیس روی میز می شوند اشاره کرد و افزود : آنها کارهایی انجام می دهند که تا قبل از آن ها کسی انجام نداده است .آنها استانداردهای جدیدی را در عملکرد و نحوی بازی ایجاد می کنند و باورها را نسبت به آنچه که امکان پذیر است تغییر می دهند و به عنوان الگویی تمام قد موجبات گرایش نسل های بعدی را فراهم می آورند.

کوکبی در پایان خاطرنشان کرد: استعدادها سرمایه های محدود و ارزشمندی هستند بنابراین باید به درستی کشف شوند، پرورش یابند، حمایت شوند و از آنها نگهداری شود. استعدادیابی فرایند مستمر،برنامه ریزی شده و پیشرونده است و برای جذب پرورش و حفظ آنها از سنین پایین و همچنین برای تبدیل آنها به بازیکنان نخبه باید توسط فدراسیون ،وزارت ورزش،هیئت ها و رسانه ها مورد حمایت قرار گیرند که نقش کمیته استعدادیابی در این پروسه طولانی و پشتوانه سازی انکارناپذیر بوده و باید بودجه مناسبی برای این فرایند در نظر گرفته شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.