حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1461×

اطلاعیه ها

طاهرخانی : افتخارات کسب شده زمانی در حد رؤیا بود / کمپ آکادمیک نیاز مبرم پینگ پنگ ایران است

شناسه : 13065 13 آبان 1402 - 23:09 140 بازدید ارسال توسط :
حمیدرضا طاهرخانی : حق ایران است که در المپیک حاضر باشد ، افرادی که به عنوان اسپانسر از بازیکنان حمایت می کنند به عنوان یک عامل حیاتی در کنار ورزشکار هستند.
طاهرخانی : افتخارات کسب شده زمانی در حد رؤیا بود / کمپ آکادمیک نیاز مبرم پینگ پنگ ایران است
پ
پ

 

حمیدرضا طاهرخانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون تنیس روی میز پیرامون افتخاراتی که فدراسیون تنیس روی میز در رده های سنی مختلف ، علی الخصوص شاهکار اخیر تیم ملی کشورمان در بازیهای آسیایی و کسب دو مدال برنز تاریخی در بازی های آسیایی توضیحاتی داده است که متن کامل این گفت و گو بدین شرح است:
طاهرخانی در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص مدال آوری در تمامی رده ها چیست اظهار داشت : افتخارات کسب شده بی نظیر است و در یک دوره زمانی تنها در حد رویا پروری بود.

زمانی که در رده نونهالان در مسابقات شرکت می کردیم و با کشورهای چین، ژاپن و کره روبرو می شدیم تنها احساس می کردیم که چطور آنها پینگ پنگ بازی می کنند ؟ در رده سنی نوجوانان و جوانان وقتی با نوشاد عالمیان صحبت می کردیم آرزو داشتیم روزی آنها را شکست دهیم.
افتخاراتی که طی سالهای اخیر منجر به کسب مدال در رده جوانان، انفرادی نوشاد و شاهکار اخیر تیم ملی کشورمان بدست آمد بسیار شگفت انگیز بود.

لژیونر پینگ پنگ ایران در خصوص سطح داوری ایران در قیاس با جهان و میزان اهمیت داشتن داوران تراز اول دنیا با توجه به بالا رفتن سطح داوران گفت: حقیقتا احساسم بر این است که سطح داوری بالایی در مسابقات فدراسیون جهانی نداریم.

در بسیاری از مسابقات بین المللی فدراسیون جهانی، مشاهده می کنیم که تعداد زیادی از داوران با میانگین سنی بالا شرکت می کنند که آنچنان هم قوی نیستند و گاهی تصمیمات اشتباه می گیرند.

در ایران داوران بهتری داریم ، داوران جوانی که با اقتدار داوری می کنند.

در بحث مدرک خیلی تخصصی در جریان نیستم اما به نظرم که خیلی تلاش می کنند تا مدارک بالا کسب کنند، امیدوارم داوران ایران هم بتوانند در سطح بالا در مسابقات المپیک و جهانی به مانند خانم سیمین رضایی حاضر باشند و برای کشورمان افتخار کسب کنند.


 طاهرخانی درخصوص اقدامات آموزشی در حوزه داخلی و بین المللی چه کمکی به پیشرفت پینگ پنگ ایران کرده تصریح کرد : اقدامات آموزشی در حوزه های داخلی و بین المللی به پیشرفت پینگ پنگ ایران کمک شایانی خواهد کرد‌.

او خاطر نشان کرد اولین چیزی که به ذهنم می رسد این است که باید شروع کنیم تا کمپی را بصورت آکادمیک راه اندازی کنیم و در رده های پایه، مخصوصا خردسالان با حضور مربیان درجه یک در زمینه پشتوانه سازی اقدام کنیم.
به نظرم اولین چیزی که در پینگ پنگ نیاز است وجود یک کمپ حرفه ای  با برنامه ریزی بلند مدت در رده پایه می باشد تا با حضور مربیان سطح بالا، بازیکنان هم از نظر جسمی و فنی زیر نظر باشند و مطمئنا این اتفاق پیامدهای خوبی خواهد داشت و زمانی که به رده نوجوانان و جوانان برسند تفاوت را احساس خواهیم کرد.

در حال حاضر تک ستاره هایی مثل بنیامین فرجی و فراز شکیبا را داریم که اگر بصورت آکادمیک کار شود با تعداد قابل ملاحظه ای از استعداد روبرو خواهیم شد که میتوانیم آنها را پرورش دهیم .

طاهرخانی پیرامون داشتن کرسی های بین المللی و میزان اهمیت آن برای کشورمان اظهار داشت: قطعا داشتن کرسی های بین المللی بسیار حائز اهمیت است و نیاز است افراد قوی و با نفوذ در جایگاههای بین المللی حضوری موثر داشته باشند تا در تصمیماتی همچون گرفتن سهمیه در منطقه آسیای میانه ، جهانی و المپیک و… موثر باشند.

در زمینه گرفتن سهمیه ایراداتی هست، برای مثال کسب سهمیه تیمی المپیک برای ایران خیلی سخت شده است در صورتیکه شاید واقعا حق تیم ایران است که در المپیک حضور داشته باشد اما حالا تنها شانسی که داریم حضور در جمع  ۸ تیم اول جهان است که آن هم تقریبا اتفاق دشواری است ولی امیدواریم که بتوانیم به این مهم نائل شویم.
قطعا اگر افرادی از ایران در کرسی های بین الملل  صاحب جایگاه باشند ، میتوانند منافع پینگ پنگ ایران را لحاظ کنند و تاثیرگذار باشند، امید دارم بتوانیم در آینده در همه زمینه ها چه در بحث آموزش ،فنی و داوری افراد با نفوذی را در آسیا و جهان داشته باشیم.

طاهرخانی با اشاره به نقش باشگاههای لیگ برتری در ارتقا سطح فنی بازیکنان و جذب اسپانسر گفت: یکی از موضوعات اصلی که حائز اهمیت است موضوع لیگ برتر می باشد ؛ باشگاههای لیگ برتر نیاز به لیگ پویاتری دارند. اکثر بازیکنان ایرانی لژیونر می باشند و بحث مادی و اقتصادی ورزشکاران نیز از نظر باشگاهی تامبن میشود ، دغدغه های ذهنی همه ورزشکاران در سطح باشگاهی میتواند رفع شود تا در کنار کسب درآمدی که دارند بتوانند به بعد قهرمانی و تمرینات بپردارند ما نیاز مبرم داریم که تیم های درجه یک در لیگ حاضر باشند.
برگشت پتروشیمی ماهشهر به لیگ برتر که قطبی در باشگاههای پینگ پنگ ایران محسوب میشود و حضور این تیم سالها به ارتقای این رشته کمک کرد به نظرم نکته مثبتی می باشد.

حضور تیمی مثل نفت آبادان مخصوصا در یکی دو سال اخیر که هم سرمایه گذاری و هم حمایت میکنند میتواند کمک بزرگی باشد.
در مجموع موضوع لیگ برتر بحثی است که از نظر اقتصادی می تواند ورزشکاران و مربیان را تامین کند و دغدغه های فکری و مالی ای که داریم را برطرف نماید تا بتوانیم تنها به تمرینات و آمادگی برای مسابقات بپردازیم.

وی در خصوص نقش مدیران فنی و اقتصادی در ایجاد وفاق و همدلی با هدف توسعه و پیشرفت تنیس روی میز کشورمان اظهار داشت:
در حال حاضر مدیران فنی قوی داریم که در حال کمک کردن به پینگ پنگ هستند و نتایجش در سطح کشور و نتایجی که در سالهای اخیر کسب شده به وضوح قابل ملاحظه می باشد.

اما افرادی که به لحاظ اقتصادی در بحث اسپانسرینگ در حال کمک کردن می باشند می دانند که هزینه ها بسیار بالااست.

افرادی ک می توانند کمک کنند به هر نحوی با تحت پوشش قرار دادن و یا حضور در پروتورها، اسپانسرینگ شخصی ، تیمی و … واقعا یک عامل حیاتی می باشند ،چون هزینه های بالا منجر به عدم حضور بازیکنان از جمله شخص بنده در پروتورهای بین المللی می باشد، از طرفی هزینه های دلاری و ارزی فشار بالایی را روی ورزشکاران وارد میکند و از طرف دیگر بحث رنکینگ جهانی ایجاب می کند که بازیکن در طول سال همیشه در رفت و آمد جهت شرکت در مسابقات بین المللی باشد که این امر هزینه های سنگینی را میطلبد.

امیدوارم افرادی که میتوانند کمک کنند ورود کنند و با برنامه ریزی مخصوصا در رده پایه بتوانند کمک کنند تا ورزشکاران در کمپ های خارجی  و پروتورهای بین المللی شرکت کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.