حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1416×

اطلاعیه ها

سرمربی تیم ملی هوپس: کسب مدال جهانی برای شکیبا دور از دسترس نیست / افتخار آفرینی های نوشاد باعث می شود نسل جوان به پینگ پنگ علاقه مند شوند

شناسه : 11708 28 آبان 1401 - 17:48 661 بازدید ارسال توسط :
سرمربی تیم ملی هوپس: قهرمانی در رده های سنی بالاتر با برنامه ریزی مدون میتوان نتیجه گرفت.
سرمربی تیم ملی هوپس: کسب مدال جهانی برای شکیبا دور از دسترس نیست / افتخار آفرینی های نوشاد باعث می شود نسل جوان به پینگ پنگ علاقه مند شوند
پ
پ

محسن شیشه گرها سرمربی تیم ملی هوپس ایران در گفت و گویی مفصل با سایت فدراسیون تنیس روی میز، پیرامون مسائل مختلف و کسب موفقیت های اخیر تنیس روی میز ایران صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

شیشه گرها در پاسخ به اینکه بعد از کسب عنوان قهرمانی هوپس آسیا توسط فراز شکیبا، برای رسیدن این نتیجه چه برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود گفت: برنامه ریزی بعد از اولین مرحله تور هوپس پسران به صورت جدی آغاز شد و اولین مرحله ی اردوی تمرینی جهت آشنایی با نفرات برتر هوپس،  آنالیز و شناخت نقاط ضعف و قوت نفرات برتر این رده سنی پایه و حساس صورت پذیرفت.

 در اولین مرحله  از اردوی تمرینی در شهرستان خمین ، برنامه ریزی ها جهت ادامه ی کار منتخبین و نفرات برتر هوپس کشورمان انجام گرفت و پس از پایان اولین مرحله از اردو، تقریبا میتوان گفت که شناخت خوبی روی بازیکنان صورت گرفت که توانست در ادامه مسیر بازخورد کافی را در بر داشته باشد.

 در ادامه و با آغاز دومین مرحله اردوی تمرینی ملی هوپس پسران ،اردویی مشترک با تیم ملی عمان تشکیل شد و در مرحله سوم نیز به همراه ملی پوشان هوپس ، نوجوانان و جوانان قطر در تهران اردویی مشترک برپا شد.

مرحله چهارم نیز به همراه ملی پوشان قطر در کمپ تمرینی تیم های ملی واقع در آکادمی انقلاب تهران برگزار گردید و در این  اردو ضمن تاکید بر آمادگی جسمانی منتخبین حاضر در اردو ،تمرینات پرتاب توپ و همچنین برنامه ریزی تمرینات حالت گیم بر روی شناخت  نقاط ضعف و ترمیم آن ها و تقویت هر چه بیشتر نقاط قوت منتخبین هوپس کشورمان و تمرینات گیم و مسابقه به جهت آمادگی هر چه بیشتر برای آماده سازی جهت حضور در میادین بالاتر در دستور کار قرار گرفت .

در ادامه ی برنامه آماده سازی ملی پوشان هوپس، پنجمین مرحله اردوی آمادگی بازیکنان هوپس پسر در ارومیه برگزار شد که در این مرحله نیز تمرینات متنوع و مختلفی به همراه بدنسازی پیگیری شد.

لازم به ذکر است پس از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی هوپس پسران کشور که در تهران برگزار گردید، فراز شکیبا در مجموع مسابقات، بدون حتی یک باخت مقام قهرمانی را بدست آورد و جواز حضور در مسابقات آسیایی قزاقستان را کسب نمود. پس از انتخاب این ورزشکار، برنامه ریزی ها جهت حضور ملی پوش کشورمان در مسابقات مختلف داخلی و خارجی با هماهنگی فدراسیون و خانواده این بازیکن انجام شد و با انجام تمرینات مستمر توانست به مرز آمادگی کامل جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برسد.  

سرمربی تیم ملی هوپس در پاسخ به اینکه چقدر می‌توان امیدوار بود که مدال طلای آسیایی هوپس در مسابقات هوپس جهان تکرار شود تشریح کرد:

قطعا مسابقات جهانی از سطح بالاتری نسبت به رقابت های آسیایی برخوردار است و برترین بازیکنان پنج قاره در این مسابقات حضور خواهند داشت، ولی با توجه به توانایی هایی که از فراز شکیبا ملی پوش با انگیزه و سخت کوش کشورمان سراغ داریم، یقینا می توان گفت با استمرار تمرینات، کسب عنوان قهرمانی دور از دسترس نیست و می‌توان پیش بینی کرد این ورزشکار مستعد پینگ پنگ ایران در مسابقات جهانی نیز جزو نفرات برتر باشد و روی سکو قرار بگیرد.

شیشه گرها در ادامه در پاسخ به اینکه آیا بازیکنانی داریم که در رده سنی هوپس بتوانند همچون فراز شکیبا افتخار آفرینی کنند افزود:

بله خوشبختانه ورزشکاران مستعدی در سراسر کشور وجود دارند که در مسابقات تورهای هوپس کشور شاهد حضور بازیکنان بسیار خوبی از سراسر ایران بودیم و منتخبین آنها در چندین مرحله اردوی آمادگی نشان دادند که می‌توانیم برای نسل آینده ی تنیس روی میز کشورمان امیدوار باشیم.

 بازیکنانی همچون رامین شاه علی ، آزار دماوندی ، مبین امیری ، شریعتی ، مغزی و بسیاری از بازیکنان دیگر می‌توانند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند و پشتوانه سازی خوبی برای آینده تنیس روی میز ایران رقم بزنند.

شیشه گرها پیرامون برنامه های لازم برای تکرار موفقیت ها در رده های سنی بالاتر گفت:  به هر حال لازمه قهرمان شدن و کسب مدال، برنامه ریزی صحیح و مناسب است که می تواند یک مجموعه و یا یک تیم و یک بازیکن را به اوج خود تا رسیدن به موفقیت کامل برساند اما مهم ترین برنامه شناخت استعداد ها، حفظ ، تقویت و حمایت همه جانبه از ملی پوشان و پرورش استعداد های ناب کشورمان بسیار حائز اهمیت است.

 برگزاری اردوهای مستمر و نیز انجام متدهای جدید تمرینی و بیومکانیکی ، ترمیم و تقویت نقاط ضعف و تقویت هر چه تمام تر نقاط قوت ، و توجه به آمادگی جسمانی و آمادگی روحی و روانی بازیکنان ، کار گروهی و ( همدلی ) که بسیار حائز اهمیت است، شرکت در مسابقات مختلف بین المللی و همچنین حمایت و جذب اسپانسر و بسیاری از موارد دیگر که جای بحث جداگانه ای را می طلبد می تواند ، راه را برای رسیدن به قهرمانی هموار سازد.

سرمربی با سابقه پینگ پنگ کشورمان پیرامون برد ارزشمند نوشاد عالمیان مقابل حریف سرشناس چینی در کاپ آسیا و اینکه تاثیر این برد چقدر در آینده می تواند برای پینگ پنگ بازان کشورمان از لحاظ روحی و روانی مفید باشد خاطرنشان کرد:

بله همانطور که تمامی خانواده فهیم تنیس روی میز کشورمان استحضار دارند نوشاد ، بارها ثابت کرده است که می‌تواند این انحصار را از میان برداشته و با تمرین و ممارست و پشت کار بیشتر در برابر قدرتهای تنیس روی میز دنیا پیروز شد. همه ما می دانیم اگر بازیکنی بخواهد یک قهرمان جهان را شکست دهد میبایست از آن بازیکن تمرینات و برنامه ریزی بهتر و بیشتری داشته باشد و نوشاد بارها ثابت نموده که این امر میسر و دور از دسترس نیست .

نوشاد عالمیان موفق شد در آخرین حضورش در مسابقات کاپ آسیا در تایلند دست به کار بزرگی بزند و در برابر یکی از قدرتهای حال حاضر جهان ، یعنی لین گائویان از چین با رنکینگ جهانی ۱۳ به پیروزی برسد  و درعین حال، با وجود شکست در برابر چوآنگ چی یوآن یکی دیگر از بازیکنان قدرتمند جهان از چین تایپه نمایشی بسیار عالی از خود به نمایش بگذارد.

 حضور نوشاد عالمیان و همچنین دیگر ملی پوشان کشورمان در میادین آسیایی ، جهانی و المپیک جهت علاقه مند شدن نسل جوان کشورمان و معرفی تنیس روی میز به علاقمندان این رشته بسیار حائز اهمیت است .

به خاطر می آورم، نوشاد عالمیان با حضور و درخشش در المپیک ۲۰۱۲ لندن و شکست تانک پنگ بازیکن قدرتمند هنگ کنگی با رنکینگ جهانی   ۳۲ و پیروزی مقابل جوستین هان بازیکن قدرتمند چینی الاصل استرالیائی به جمع ۴۸ بازیکن برتر مسابقات الپیک ۲۰۱۲ لندن راه یابد و همین درخشش باعث شد بسیاری از نونهالان و نوجوانان و همینطور جوانان کشورمان به خاطر حضور موفق نوشاد در مسابقات المپیک به تنیس روی میز علاقه مند شده و به سوی این رشته مفرح ورزشی روی آوردند.

شیشه گرها در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای تمامی بازیکنان و ملی پوشان کشورمان در میادین مختلف بین المللی گفت: به تمامی مربیان زحمت کش سراسر کشور که خالصانه با ورزشکاران این رشته کار می کنند خسته نباشید می گویم و دست خدمتگزاران ورزش کشورمان را برای حمایت از ورزشکاران مستعد این مرز و بوم به گرمی میفشارم و قطعا با حمایت های همه جانبه، در آینده بیشتر شاهد موفقیت پینگ پنگ ایران در میادین بین المللی ، آسیایی و جهانی خواهیم بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.