حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

14 شوال 1445 Monday, 22 April , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1450×

اطلاعیه ها

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

شناسه : 1042 04 مرداد 1399 - 9:29 2389 بازدید ارسال توسط :
سیستم انتخابی مسابقات مورد بازبینی قرار میگیرد
بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز، به دنبال تعویق بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، فدراسیون جهانی تنیس روی میز در همکاری نزدیکی با کمیته بین‌المللی المپیک بر روی اصلاح سیستم انتخابی مسابقات کار می کند.

در نامه‌ای به تاریخ یک آپریل ۲۰۲۰ دپارتمان ورزش کمیته بین‌المللی المپیک توصیه‌هایی را به تمامی فدراسیون‌های جهانی به شرح زیر اعلان داشت؛

۱. در صورت امکان اولویت با تداوم همان سیستم انتخابی از پیش تعیین شده می باشد، این اصل فدراسیون‌های جهانی ورزش را تشویق می‌کند تا رویکرد مناسبی را پیش بگیرند و یا سهمیه ی مسابقات مشابه را برای انتخابی المپیک معیار قرار دهند.

۲. با توجه به این‌که پیش از این، تخصیص سهمیه اصولاً بر مبنای رنکینگ بوده است، اکنون فدراسیون‌های جهانی اختیار کامل را برای تعریف خط مشی و اصول رتبه‌بندی جدید به دست می گیرند. کمیته بین‌المللی المپیک با اعلام این‌که حساسیت این تصمیمات را درمی‌یابد، بیان می‌دارد که می‌بایست توازن ورزشی مناسبی برقرار شود که درعین این‌که ورزشکارانی که طبق خط‌مشی انتخابی قبلی به المپیک ۲۰۲۰ نزدیک شده بودند را شامل می شود، با حصول اطمینان از حضور بهترین ورزشکاران، بالاترین کیفیت اجرایی این مسابقات را تضمین کند.

۳. همان‌طور که قبلاً اشاره شد فدراسیون‌های ورزشی می بایست با همکاری فدراسیون های داخلی شان و همچنین کمیسیون ورزشکاران به تصمیم عادلانه و شفافی دست یابند.

به دنبال گفته های کمیته بین‌المللی المپیک، فدراسیون جهانی تنیس روی میز بلافاصله صحبت‌های خود را با کمیسیون ورزشکاران این رشته آغاز نمود. طی یک نظرسنجی که از طریق انجمن‌های فدراسیون جهانی تنیس روی میز و کمیسیون‌های ورزشکاران به ورزشکاران بین‌المللی ارسال شد، در حدود دویست پاسخ دریافت شد که نتایج توسط کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی و همچنین دپارتمان مسابقات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و برای کمیته اجرایی ITTF ارسال شد و گزارشات آن طی جلسات ۱۵ آوریل، ۱می و ۹می ارائه شد.

سیستم پیشنهادی بازبینی‌شده‌ی انتخابی مسابقات در کمیته اجرایی ITTF که در تاریخ ۴ ژوئن برگزار شد، به اتفاق آراء تصویب شد و پس از آن به کمیته بین الملی المپیک ارائه گردید. کمیته بین‌المللی المپیک اصلاحیه ارسالی فدراسیون جهانی تنیس روی میز را به‌عنوان سازوکار انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در رشته تنیس روی میز تایید کرد و آن را بر روی وب‌سایت خود قرار داد. ( این سازوکار همچنین بر روی سایت ITTF در دسترس است ).

همچنین فدراسیون جهانی تنیس روی میز، یک سند توضیحی در مورد سیستم بازبینی‌شده‌ی انتخابی مسابقات تهیه کرده است.

با همه گیر شدن کووید ۱۹، هنوز هم قطعیت و کم و کیفی در ارتباط با برگزاری تقویم مسابقات وجود ندارد.

زمانی مشابه همین سند در سال ۲۰۱۸ بارگذاری شد. همچنین ITTF بخش بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بروزرسانی خواهد کرد زیرا این تقویم هنوز در حال بررسی می باشد.

ترجمه: متین میرزاوندی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.