حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

18 رمضان 1445 Wednesday, 27 March , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1423×

اطلاعیه ها

نیما عالمیان تنها نماینده ایران در المپیک توکیو

شناسه : 3511 14 خرداد 1400 - 21:49 635 بازدید ارسال توسط :
لیست نهایی المپیک منتشر شد
نیما عالمیان تنها نماینده ایران در المپیک توکیو
پ
پ

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فدراسیون تنیس روی‌میز ، فدراسیون جهانی تنیس روی‌میز ( ITTF ) لیست نهایی شرکت کنندگان در المپیک توکیو را منتشر کرد و نهایتا در بخش آقایان ۶۵ بازیکن و در بخش بانوان ۷۰ بازیکن جواز حضور در رقابت های انفرادی این مسابقات را بدست آوردند .

در رقابت های انفرادی که قرار بود ۷۰ بازیکن حضور پیدا کنند در بخش آقایان ۶۵ بازیکن مجوز گرفتند و سهمیه ۵ بازیکن دیگر که بایستی از رنکینگ جهانی وارد المپیک می شدند به میکس دوبل اختصاص یافت تا نوشاد عالمیان نماینده کشورمان نتواند سهمیه مسابقات المپیک را کسب کند . نوشاد با شانس یازدهم در رنکینگ المپیک در صورتی که ۵ سهمیه دیگر مثل بانوان به رنکینگ جهانی اختصاص داده می شد جواز حضور در المپیک توکیو را بدست می آورد و این چنین نشد و ۶ بازیکن از رنکینگ به رقابت های المپیک راه پیدا کردند .

نیما عالمیان که روز ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۹ با قهرمانی در آسیای میانه موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود تنها نماینده کشورمان در مسابقات انفرادی توکیو خواهد بود .

در رقابت های انفرادی مردان ، اروپا با ۲۸ بازیکن از ۱۹ کشور بیشتر ورزشکار را بین قاره ها دارد و آسیا نیز با ۱۷ بازیکن از ۱۱ کشور در رده دوم قرار دارد . ۲۰ سهمیه مسابقات انفرادی نیز بین قاره های دیگر تقسیم شده است . در بخش مردان وایلد کارت به بازیکنی از کشور توگو رسید .

در بخش بانوان اما شرایط متفاوت شد و هر ۷۰ سهمیه انفرادی به بازیکنان اختصاص یافت . در مسابقات انفرادی زنان ، قاره اروپا با ۳۰ بازیکن از ۱۹ کشور همانند مردان در جایگاه نخست است و آسیا با ۲۱ بازیکن از ۱۲ کشور در رتبه دوم ایستاد . ۱۹ سهمیه باقی مانده به دیگر قاره ها اختصاص یافت . در بخش زنان وایلد کارت به ورزشکاری از کشور گویانا داده شد .

در مسابقات تیمی المپیک نیز ۱۶ تیم حضور دارند که سهم اروپا ۷ تیم و آسیا ۵ تیم است .

در رقابت های میکس نیز ۱۶ تیم از ۱۶ کشور جهان حضور دارند که قاره های اروپا و آسیا هر کدام شش سهمیه کسب کردند .

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.