حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 تعداد کل نوشته ها : 1425×

اطلاعیه ها

گفتگوی اختصاصی با رئیس هیأت استان فارس

شناسه : 3199 31 فروردین 1400 - 10:53 1243 بازدید ارسال توسط :

به گزارش پایگاه اطلاع فدراسیون تنیس روی میز، مهدی ترابی رئیس هیأت تنیس روی میز استان فارس در گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون از وضعیت تنیس روی میز در استان گزارش داد . ترابی در روند گفتگو سوالات زیر را پاسخ داد  عملکرد هیات در سال ۹۹ چگونه بود و شیوع بیماری کرونا چه تاثیری […]

گفتگوی اختصاصی با رئیس هیأت استان فارس
پ
پ

به گزارش پایگاه اطلاع فدراسیون تنیس روی میز، مهدی ترابی رئیس هیأت تنیس روی میز استان فارس در گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون از وضعیت تنیس روی میز در استان گزارش داد .

ترابی در روند گفتگو سوالات زیر را پاسخ داد

 عملکرد هیات در سال ۹۹ چگونه بود و شیوع بیماری کرونا چه تاثیری بر فعالیت های هیات داشته است؟

سال ۹۹ شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم ، به دلیل محدودیتها و تعطیلی های پیاپی ، ترس و استرس خانواده ها از سرایت ویروس کرونا ، اکثر فعالیتهای هیات تحت شعاع قرار گرفت و در واقع سیر صعودی و نزولی ویروس کرونا شرط اساسی در اجرای برنامه های هیات بود . ولی به یاری خدا و همکاری اعضاء و با پذیرش شرایط موجود توانستیم تمرینات منظمی را برای بازیکنان دختر و پسر داشته باشیم ، همچنین سعی کردیم از فضای مجازی بیشترین بهره را ببریم . برگزاری مسابقات مجازی در چند نوبت به صورت تهیه کلیپ درزمان های کوتاه و حضور فعال آقایان و بانوان در برنامه های مجازی فدراسیون همراه با کسب عنوان برترین ها ، تهیه کلیپ های آموزشی مناسبتی ، ارتباط با بخش های مختلف در فضای مجازی ، شرکت در جلسات مختلف به صورت حضوری و مجازی ، شرکت در وبینارها و دوره های دانش افزائی . که این فعالیتها باعث شد که تنیس روی میز استان فارس در بخش های مختلف قهرمانی و همگانی با تعطیلی صد در صد مواجه نشود و بهرحال سعی کردیم که کمترین آسیب را از کرونا داشته باشیم.

از اتفاقات بینظیر در تنیس روی میز استان فارس در سال ۹۹ ، حضور بی سابقه سه تیم از دختران و دو تیم از پسران برای اولین بار در لیگ نوجوانان و جوانان باشگاه های کشور و حضور  سه تیم در مسابقات دسته یک بزرگسالان            باشگاه های کشور بود . که اکثریت بازیکنان تیم ها نوجوان و جوانان بومی بودند که با آمادگی نسبی و تقریبا خوب در مسابقات حاضر شدند و نتایج رضایت بخشی را کسب نمودند .

 

شرایط مربیان و داوران استان فارس و فعالیت این قشر در دوران کرونا چگونه بوده است ؟

 

در حوزه مربیگری و داوری هیات استان فارس آمار قابل توجهی از آقایان و بانوان جوان و دارای پتانسیل بسیار خوب را در اختیار دارد که البته در دوران کرونا فعالیت مربیان ما محدود به تعدادی از نیروهای جوان و توانمند بود که در شرایط سخت ، مشغول به کار بودند و متاسفانه به دلیل برگزار نشدن مسابقات ، بخش داوران فعالیتی نداشتند که در این خصوص کمیته داوران و مسابقات هیات با تشکیل گروه در فضای مجازی بطور منظم و ماهیانه مطالب مفید و به روز ، پیرامون قوانین و مقررات داوری جهت بازآموزی و یادآوری به صورت کلیپ و متن در اختیار داوران قرار می دادند .

البته طی برگزاری مسابقات لیگ نوجوانان و جوانان باشگاه های کشور به میزبانی استان اصفهان در بهمن و اسفند ماه به درخواست کمیته مسابقات فدراسیون محترم چندین داور در دو بخش آقایان و بانوان با درجه بین المللی و ملی از طرف هیات استان جهت اعزام به مسابقات معرفی شدند که متاسفانه دو نفر از داوران معرفی شده در لحظات آخر به دلیل مشکوک بودن تست مثبت کرونا ، ایشان موفق به رفتن نشدند .

کرونا در سال ۹۹ چه تاثیری بر آمار بیمه شدگان و ورزشکاران سازمان یافته داشته ؟

با توجه به محدودیت ها و عدم برگزاری مسابقات و کلاسهای حضوری و توقف اکثر فعالیت ها در بخش همگانی آمار    بیمه شدگان در سال ۹۹ نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته که طبعا این امر شامل تمامی رشته های ورزشی میشود.

فعالیتهای آموزشی هیت استان ( برگزاری دوره های مربیگری و داوری ) در سال ۹۹ به چه صورت بوده است ؟

در قسمت آموزش علاوه بر محدودیت های کرونا به علت تغییرات در برنامه ها و ساختار دپارتمان آموزش فدراسیون جمهوری اسلامی ایران هیچگونه مجوزی جهت برگزاری کلاسهای مربیگری و داوری در سال ۹۹ صادر نشده و جهت اطلاع بسیاری از عزیزان که متقاضی شرکت در این دوره ها هستند ، به منظور برگزاری دوره های داوری و مربیگری در سطح های مختلف طی پاسخ نامه نیازسنجی آمورشی فدراسیون محترم ، هیات استان در هر دو بخش مربیگری و داوری چندین دوره را برای آقایان و بانوان اعلام نیاز نموده است .

تقویم سالیانه و ورزشی و برنامه های شاخص هیات در سال ۱۴۰۰ چگونه است ؟

درحال حاضر با توجه به نامشخص بودن زمان تعطیلات و شدت ویروس کرونا ارائه برنامه های پیش رو و تقویم سالیانه با دکر زمان و نوع فعالیت بصورت حضوری یا مجازی در سال ۱۴۰۰ مقدور نمی باشد ،

همچنین در برنامه ریزی مسابقات نیز هیات استانن تابع قوانین و دستورات ستاد کرونا و تقویم فدراسیون خواهد بود.

انشاالله با عادی شدن وضعیت و شروع مجدد تمرینات در بخش آقایان و بانوان بتوانیم بصورت جدی در تمامی بخش های هیات فعالیت های جدی را شروع نمائیم .

 

وضعیت این رشته از لحاظ امکانات و تجهیزات چگونه و درخواست شما از مسئولین چیست ؟

درشرایط فعلی با فشارهای اقتصادی و تورم و نرخ سرسام آور وسایل و تجهیزات ورزشی در کلیه رشته های ورزشکاران و هیات ها برای تهیه کمتریم امکانات ضروری و مورد نیاز دچار مشکلات جدی می باشند که تنیس روی میز نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .

با توجه به مستهلک شدن بیشتر امکانات هیات ، نیاز به تعویض میز ها و سیستم روشنائی سالن هیات در اولویت            برنامه های هیات قرار داردکه امیدواریم با حمایتهای فدراسیون محترم و همچنین اداره کل محترم این امر محقق گردد .

 

و سخن آخر ……

در پایان با آرزوی حال خوب و روزهای پرکار و پر انرژی برای ایران عزیز و تشکر از مسئولین محترم و پرتلاش در فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران از جمله جناب آقای علی قارداشی ریاست محترم فدراسیون که با صبوری و درایت مثال زدنی در این سالها ، فدراسیون را همواره در مسیر موفقیت قرارداده و همچنین جناب آقای حسنی دبیر محترم در فدراسیون تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران که الحق با صرف زمان بسیار زیاد در کوتاه ترین زمان همکاری و همیاری بسیار زیادی با هیات های ورزشی داشته که با دوری از حاشیه باعث ایجاد آرامش در هیات های تنیس روی میز گردیده اند و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به خصوص مدیرکل محترم جناب آقای دکتر حاجی زاده و معاونین محترمشان و خانواده محترم تنیس روی میزفارس که در روزهای سخت با سعه صدر کمی ها و کاستی ها را تحمل و همه جا حامی و همراه بودند .

برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و تندرستی از خدای مهربان را دارم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.